Første post; check

Hei!
Mitt navn er Marie. Jeg er 17 år, kommer fra Oslo og studerer Medier og Kommunikansjon på VGS. Jeg drar på utveksling med Aspect til Queensland, Australia i skoleåret 2014/2015! All annen uinterresant fakta om meg kan du lese under “OM MEG” knappen øverst.

Jeg har bestemt meg for å lage en blogg som jeg tenker å oppdatere under mitt utvekslingsår i Australia! Dette er jo først og fremst en blogg som gjør at jeg slipper å chatte med 40 venner og familiemedlemmer på en gang mens jeg er der nede for at de skal få vite hür leget er. Jeg kan vel også advare nå først som siste at jeg mest sannsynlig kommer til å være ganske åpen på denne bloggen og skrive ned tanker og muligens en del følelser jeg sitter med. Med andre ord kommer dere til å merke når jeg er on my period, for å si det sånn!

Jeg kan jo begynne med å si litt om hvordan prosessen ligger ann for øyeblikket. Jeg har fått skoleplass ved Urangan State High School, som ligger i byen Hervey Bay. Dette var førstevalget mitt og jeg er dermed veldig fornøyd! Utifra bildene på Google ser denne lille byen rimelig okei ut og allerede etter første bilde så jeg at dette var en by som vil passe meg veldig bra. Den har 70,000 innbyggere, ligger inne i bay’en ved Fraser Island – helt ved kysten omgitt av turkist hav og med en milelang strandlinje. Ja takk! Byen ligger ca fire timer nord for Brisbane, som er hovedstaden i Queensland, og rett ved den byen Bundaberg. Altså kommer jeg til å leve småbylivet, men likevell være relativt nærme storbyen, hvertfall sett med Australske øyne.

Jeg har tenkt å lage flere innlegg som omhandler skolen, byen osv. når jeg blir litt heitere i trøya på disse feltene! Alt dette fikk jeg vite for en månedens tid siden, og siden den gang har det stått ganske stille. Og det kommer det mest sannsynlig til å gjør en månede eller to til før jeg får høre noe som helst om en familie, så her er det bare å smøre på et tykt lag med tålmodighet og heller konsentrere seg om andre ting. Jeg tenker å oppdatere litt sånn her og der fram til jeg drar, alt ettersom hvor stort eksponeringsbehovet viser seg å være!

AussieMcollage1

Jeg synes blogg er en fin ting å se tilbake på og jeg gleder meg til å ha et sted hvor jeg kan se tilbake på alt jeg kommer til å oppleve! Jeg tror ærlig ikke at særlig mange andre enn de som kjenner meg kommer til å lese bloggen, men om det skulle være noen sjeler der ute som lurer på noe som har med Australia/utvekslig å gjøre – er det bare å skrike ut!

x Marie

Leave a Reply

