45 små dager

Hei igjen!

Nå er det vel knapt en uke siden jeg blogget sist, men nå har det faktisk skjedd litt saker og ting! Det mest spennende først; jeg har fått den endelige avreisedatoen min – 9.juli! Etter at jeg fikk vite det, kom alt med et veldig nære. For det er kun 45 dager til!! Men det som er enda deiligere, er at jeg virkelig gleder meg. Hver gang jeg tenker på det, må jeg bare smile – for jeg er så klar. Det er kanskje litt rart, men jo mer jeg får vite og jo nærmere jeg kommer avreise – jo mer fornøyd blir jeg. Egentlig skulle jeg vel grini for at jeg kun har 45 dager igjen i Norge, men jeg velger heller å gire opp over det faktum at jeg, om 45 små dager, skal starte mitt australsk liv. Da blir jeg aussieMarie, sånn på ordentlig!

Ellers har jeg også vært på origenteringsmøte med Aspect og alle det andre utvekslingsstudentene. Det var veldig nyttig og lærerrikt, og jeg fikk stilt en masse spørsmål. På møtet var det også to tidligere utvekslingsstudenter, derav en fra Australia – som fortale om deres opplevelser og hvordan deres år hadde vært. Det var kanskje det beste ved møtet, at hun fortalte om små detaljer og ting som ikke blir tatt opp av organisasjonen. Hvordan det var å feire jul. Om man må riste skoene sine for krypdyr før man tar dem på seg. Om det faktisk er normalt av man møter på koalaer som hopper ned fra trærne og spiser deg opp. Dere skjønner tegninga.

På møtet fant jeg ut at det var mange flere enn jeg visste om som reiser til Australia, noe som er gøy! Da blir vi jo en stor gjeng som drar ned sammen, og jeg regner med å bli ganske godt kjent med mange av dem ettersom vi skal sitte på fly sammen i et og et halv døgn. Å ja, dette ser jeg umåtelig fram tid… Jeg kjenner/vet faktisk om 4 andre norske jenter som skal til Hervey Bay og gå på samme skole som meg. Det betyr at jeg har noen kjente fjes jeg kan henge med første skoledag, før jeg er blitt litt varm i trøya. De jeg kjenner/har snakket med er veldig koselige jenter 🙂 Med andre ord er jeg veldig happy med hele utvekslingen – og jeg har ikke dratt ennå! 

Vertsfamilien lar fortsatt vente på seg, og selv om jeg vet at det er helt normalt å ikke ha familie ennå – kjenner jeg at jeg begynner å bli utålmodig! Vel, får bare se på det sånn at Aspect prøver å finne den familien jeg kan passe best sammen med, og da tar det vel litt tid. Jeg oppdaterer selvsagt når jeg får vite hvem jeg skal bo hos det neste året!

collage
Slenger med et par bilder fra lørdag, da jeg ble overrasket av to favoritter med rekemiddag fordi jeg snart drar. Disse jentene vil bli savnet stort! ♥

x Marie

 

Leave a Reply

