Happy update

Heihei!

Nå er det bare 13 dager igjen til jeg setter ut på mitt livs reise! 13 dager til jeg ikke lenger kan snakke norsk med folk jeg møter. 13 dager til livet blir snudd på hodet og jeg må starte helt på nytt i Australia. Shit. For at hodet mitt ikke skal falle av – gir jeg dere heller en happy update med mange fine nyheter! 

Jeg kom plutselig på at jeg ikke har fortalt at jeg har fått vertsfamilie! Åh, ble så vanvittig lettet når jeg fikk beskjeden. Familien   jeg skal bo hos er familen Graham og består av mor og 5 barn! Vertsmor Robyn, vertsbrødrene Andrew, Matthew, Mitchell og Joel, vertssøster Nikki, to huder og en katt ! Wow – litt av en storfamilie jeg har kommet til, men det er jeg jo vandt til.  Har fått snakket med noen av dem på skype og når jeg endelig satt “face to face” med dem, var det som om en stor, tung stein ble flyttet fra skuldrene mine. Det å faktisk få snakket med dem, gjorde at de fikk liv og ikke bare var navn på et ark. Tanken på at jeg skal bo i en helt ny familie er veldig rar – jeg gleder meg veldig til å oppleve noe helt nytt, men samtidig vet jeg jo egentlig ikke hvordan disse menneskene er og om jeg passer sammen med dem. Krysser alt jeg har for at dette er den perfekte familien for meg!

I tillegg har jeg snakket litt med en jente på skolen min som skal fungere som en slags fadder den første tiden. Hun skal vise meg rundt på skolen osv. Hun virker veldig hyggelig, så det gjør jo bare at jeg gleder meg enda mer! Dette kan jo ikke bli annet enn bra!

Flybilletten fra Aspect kom for en stund siden – og den ser slik ut: Oslo – Qatar – Perth – Brisbane – Hervey Bay. Dette blir nok det lengste døgnet i mitt liv, og jeg tørr ikke tenke på hvor mange tidssoner jeg krysser og hvor kjip den jetlagen kommer til å bli!

bilde (3) Processed with VSCOcam with c1 preset

Ellers er jeg midt i pakkingen av kofferten! Kjente jeg fikk litt vondt i hjerterota når jeg kun fikk en koffert på 30 kilo – men det ser ut til å gå bedre enn jeg trodde. Det å skulle pakke for et helt år er faktisk rimelig vanskelig. Det jeg legger igjen får jeg nemlig ikke brukt på over et år… Shit.

De siste to ukene i Norge skal brukes på de jeg liker aller best. Har planlagt mye kos og hygge med venner, og hyttetur til mitt barndomsparadis Stavern med papsen og resten av storfamilien! 13 dager er ingenting, så de skal nytes til det fulle!

x Marie

Leave a Reply

