Good Sunday

G’day fellas!

Lokal tid: 15:42

I dag har vært en veldig fin dag så langt! Det startet riktignok med at undertegnede våknet kl 3 AM og ikke sovnet igjen – jetlag is still a major bitch! I dag har Robyn og Joel tatt meg med og vist meg rundt i hele Hervey Bay, og det er så fint her!! En utrolig hyggelig by omgitt av nydelig strender, som i dag badet i sol. Selv om jeg fikk svaret “Nah mate, it’s definitely not a hot day today – I think I’m getting a cold.”  når jeg spurte hva de syntes om været idag, synes jeg selv at det var veldig deilig temperatur. Nordmann på tur! Vi startet med frokost på en strandbar som het Enzo, der jeg spiste digg Breakfast Bagel og vi pratet om alt om og ingenting. Merker nå at jeg er mye sikrere i engelsken min kun siden igår – og når jeg får kommentarer på at vertsen synes jeg snakker veldig bra engelsk allerede, gjør ikke akkurat det noe på selvtilliten heller! En vanvittig deilig følelse. YES!

Processed with VSCOcam with c1 preset

Videre kjørte vi helt fra den ene siden av byen til den andre, og det er veldig mye grønt utearealet bare man kommer selv litt utenfor sentrum. Sola skinte, det var nesten ikke en sky på himmelen – med andre ord en perfekt dag for litt sightseeing. Det strekker seg en strandlinje rundt hele byen, og hvor enn du går ser man barn leke i klatrestativer, gamle par gå tur med hunden eller gutta boys som cruiser bortover fortauet på pennyboard. Greit idyllisk sa du?

Processed with VSCOcam with f2 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

Processed with VSCOcam with x1 preset
// Meg og Missy. Dette er dama som har sovet med meg nesten hver natt siden jeg kom! Jeg er egentlig ikke et kattemenneske, men denne pusen er nydelig. Her var klokka 04:30 AM//

Etter rundturen i byen dro vi til det helt nye shoppingsenteret i byen, og handlet inn endel ting jeg trengte. Fikk bl.a. australsk telefonnummer idag – 0459413961. Give me a call! Bare husk å sleng på landskoden + 61 først! Fikk også handlet inn sekk og litt nødvendige skolesaker på K-mart til skolestart imorgen. Ahh, nå er jeg faktisk mer gira enn nervøs. Det skal bli deilig å komme igang!

Det eneste kjipe som har skjedd idag er at jeg for akkurat 4 min siden fant ut at det er noe feil med minnekortet på kameraet mitt og at jeg mest sannsynlig må kjøpe et nytt ett 😦 Så derfor får jeg ikke vist bildene jeg tok på stranden idag, men de får komme senere.

Håper you folks at home har det fint og nyter ferien! Dette er som sagt siste dag av min ferie, men det er vel første gang det ikke gjør meg noe 🙂

xx Marie

 

2 comments

Leave a Reply

