First day

Hello!

Lokal tid: 17:34  

Da har jeg hatt min første dag på Urangan State High School og jeg er kjempefornøyd! Hadde riktig nok ingen ordentlige klasser idag – så selve alvoret har ikke startet enda. Alle utvekslingsstudentene møtte opp 8:30 og denne dagen var en orienteringsdag der vi kjøpte uniformer, fikset timeplan, ble vist rundt på skolen av hver vår australske buddy, hørte på info til øra blødde og dro på busstur rundt i Hervey Bay. Det var veldig mange studenter fra Tyskland, endel fra Italia, oss 6 jentene fra Norge, to fra Belgia og en fra Brazil. Det jeg var mest gira på var skoleuniformene og herregud så gøy det var å få kjøpt dem! Jeg valgte etkjørt, en shorts, to bluser og så en hatt alle måtte ha. Egentlig var den veldig fin, hvertfall i forhold til mange andre jeg har sett. Eneste var at skjørtet var like kort som jeg fryktet – men det er ingenting en undershorts ikke kan fikse!  So here it is, folks: 

Fotor0714165217
Etter at alt var fikset på skolen, dro vi som sagt på busstur. Selvom jeg hadde kjørt akkurat samme ruta med vertsen i går – var det likevell fint, fordi jeg nå begynner å skjønne litt av hvor jeg er, hvertfall når jeg beveger meg “down town” ved stranden. Vi stoppen ved Hervey Bay Pier, som var utrolig lang! Hele gjengen gikk ut til tuppen og en del av oss hadde litt shoots på veien.

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Den som kanskje var med gira/overtrøtt i dag, haha //

Fotor0714165338
/
/Bæssen // Undertegnede og Inger med obligatorisk mirror selfie //

Processed with VSCOcam with f2 preset
/
/Hervey Bay Pier//

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Strike that pose – Cath og Linda //

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Alle happy med å være på tur // 

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Norwegian babes //

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Her skal jeg ligge å bli svart når det ikke lenger er så “kaldt” //

Processed with VSCOcam with f2 preset
// Med Hervey Bay i bakgrunnen //

Processed with VSCOcam with f2 preset
/
Omrisset av Fraser Island i det fjernet //

Processed with VSCOcam with f2 preset

Og her er hele gjengen som skal sette Urangan på hodet det neste året (selvom det bare er sånn 7 stykker som faktisk skal være her i 12 mnd):

Processed with VSCOcam with f2 preset

Ellers var jeg den eneste som ikke fikk timeplan idag, fordi jeg må ha så mye mediefag som mulig. Mr. Mills klødde seg ordentlig godt i hue når jeg for andre gang var inne på kontoret hans og vi prøvde å få til en timeplan med rundt 10 timer medie i uka, uten at det kræsjet med det andre obligatoriske jeg må ha – som er international class med utvekslingsstudentene, english og math. Jeg begynner i year 11 sammen med 98’ere som alle gjør – men det kan godt hende jeg må ha noen klasser med year 10 til og med, for at dette skal funke. Haha, jeg får bare ta det som det kommer og se hva han har satt opp for meg når jeg kommer imorgen. Det fungerer nok på et vis! Tok skolebussen hjem med broshen, og er fortsatt like lost som jeg var første dagen. Synes alt ser klin likt ut, så kan hende jeg blir hun som bruker 3 mnd på å finne frem til huset på egenhånd!

xx Marie

Leave a Reply

