Kangaroos

G’day!

Lokal tid: 19:25

Det skjer egentlig ikke så mye fortiden. Hverdagen begynner å komme på plass og det betyr skoledager fra 8.45 til 3 hver dag. Når det kommer til de australske elevene på skolen, er det faktisk ikke for mange som bryr seg om oss internationale. Det har nok mye med at det er så vanlig at det kommer mange hvert år – men det gjør det også vanskelig å faktisk bli kjent med folk. Det vi alle føler litt på tror jeg, er at vi ikke vil trenge oss på – men hvordan skal man ellers bli kjent med folk? Likevell er det alltid en og annen som tar seg tid til å snakke med oss, noe som er veldig hyggelig! Idag besto for.eks halve mattetimen min av å bli kryssforhørt av 20 stykker, noe som faktisk var ganske greit – siden da fant jeg ut at det finnes noen skikkelig søte folk der! Tror også at det vil gå seg til, bare vi blir litt varmere i trøya og de blir mer vandt til å ha oss around.

Jeg sov også bort hele dagen i går, noe som egentlig var skikkelig teit. Jet lagen kom tilbake for fullt, om det er mulig? Sovna kl 4 på ettermiddagen og våknet ikke før 3 AM. Følte meg skikkelig utvilt, men litt kjip – siden jeg ikke fikk sett vertsen i det hele tatt. Jaja, ikke noe å gjøre med det – og jeg blir vl kvitt denne jet lagen snart.

Ellers idag skjedde det noe skikkelig gøy! Jeg var med Cathrine hjem etter skolen, og imens vi stod å lagde mat så vi kenguru utenfor!! Ingen av oss hadde sett noen før, så vi løp ut som to tullinger i sokkelessen for å se. De var overrasskende vandt til mennesker, for på det nærmeste var vi ikke mer enn 4-5 meter fra dem! Men så bestemte de seg for å hoppe avgårde inn i bushen. Ah, jeg er fortsatt gira! De kunne like gjerne hoppet rundt med et “Welcome to Australia” skilt rundt halsen, for mer australsk blir det faktisk ikke!

Fotor0718190225

Processed with VSCOcam with m3 preset
// Beklager for dårlige iPhone bilder.. //

xx Marie

Leave a Reply

