Save the Whales

Hello!

Lokal tid: 16:55

Igår hadde jeg en skikkelig koselig dag med fine folk. Det begynte med at jeg dro ned til stranda og en cafe som hetes Enzo. Det var nemlig duket for hvalfestival i Hervey Bay igår! Greia med festivalen var å feire at ‘whale watching’ sesongen begynner, men det var også et “Save the whales” event. Hvalene skal nemlig være utryddningstruet, og da må jo selvsagt Australias hvalhovedstad tråd til med en festival hæ? Det var egentlig veldig koslig for oss som ikke hadde opplevd det før.Og du vet det er seriøst når de begynner å spille hvallyder over høytaleranlegget! Robyn har også store planer om å ta meg med på Whale Watching, så det gleder jeg meg veldig til! Jeg møtte Linda og Bjørk i 2-tiden og vi brukte egentlig hele dagen på å være på festival, utforske down town Hervey Bay, gå tur på stranda og bare kose oss. Jeg kommer ikke over hvor fint det er her, og i går var det enda en vanvittig fin dag. Digger dette stedet! Etter at sola hadde gått ned var det duket for fyrverkeri, og selvom det ikke var helt på samme skala som New Years i Norge, var det veldig fint! Etter det dro vi en gjeng på 10 internationale og spiste indisk. Det var oss norske, de italienske, en fra Belgia og en veldig søt tysk jente som allerede har vært her i et halvt år + Q, en lokal thailender. Det var vellykket og videre gikk turen hjem til Bjørk, hvor vi kollapset foran en film – før jeg (som det lukusdyret jeg er) tok taxi hjem og sovnet det sekundet jeg traff puta. Vellykket dag, med andre ord!

(Og ja mamma og pappa, vi har nå fikset sykkelen slik at jeg ikke lenger trenger å ta taxi, men heller kan være den friske norske ungdommen dere skulle ønske jeg var, som sykler overalt. Se for dere en forvirra nordmann sykle rundt nærmere midtnatt med Google maps i ene hånda, men null anelse hvor hun skal. Haha, dette blir morro!)

Processed with VSCOcam with f2 preset
Processed with VSCOcam with f2 presetPicMonkey Co32llage.jpgPicMonkey Collage.jp4321gProcessed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with g3 presetProcessed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with c1 presetProcessed with VSCOcam with g3 presetPicMonkey Collage563.jpgProcessed with VSCOcam with m3 preset

I dag har jeg vært på BBQ med det av familien som bor i Hervey Bay + en haug av Robyns venner – noe som var veldig hyggelig! Kom akkurat hjem (uten noe bilder selvsagt..) og kjenner nå at jeg er så sliten! Det er ikke det at det skjer sånn fryktelig mye hver dag, men det er så mange nye inntrykk og mennesker hele tiden – så hver gang klokka bikker 10 om kvelden er jeg sjeleglad, for da er det innafor at jeg går å legger meg og slipper å tenke. Imorgen er det på igjen med skoleuke nr 2 og jeg går på med litt bedre mot enn jeg gjorde forrige mandag – for nå begynner jeg å få litt kontroll på ting. Eller det liker jeg hvertfall å tro! Tror det er en slags Spirit Week kommende uka, så på tirsdag og onsdag samles hele skolen, kler seg ut i husfargene sine og har en slags aktivitetsdag. Men det kan jeg fortelle mer om senere!

xx Marie

Leave a Reply

