Norwegian aunty

Lokal tid: 13:03 Onsdag 20.august 

Hello! Tenkte å fortelle litt hva som har skjedd her nede den siste tiden! Som vanlig går hverdagen i samme tralten og jeg bruker for det meste dagene på å dra på skolen, spise mat, ta powernaps, sykle rundt med den norske bikergjengen, dra på gatho’s og ellers bare nyte at jeg faktisk sitter på andre siden av verden i et så vakkert land. Men av og til skjer det likevell noe morsomt. Som for.eks. at en veldig søt norske fra Sydney, Pernille, tar turen til Hervey Bay og mekker cafedate i regnværet. Som vanlig ble det bananabread og chai-latte på Enzo’s. Det er så sykt godt, at det skal serveres i begravelsen min, basta. Litt uflaks at snuppa kom til Hervey Bay akkurat den helgen det regnet cats and dogs sidelengs, men hey – hun fikk da hvertfall smakt bananabread!

Processed with VSCOcam with m3 preset

Ellers går som sagt mye av tida til å spise ikke så altfor sunne ting, som foreksempel TimTams. At vi ikke har det i Norge, smerter sjela min – tror jeg må begynne å importere de når jeg kommer hjem. Vi har faktisk tatt det til det nivået at vi har TimTams-kvelder hvor det eneste vi gjør er å spise sjokkis og snakke shit. Akkurat sånn jeg liker det. Og jeg skjønner nå hvorfor veldig mange utvekslingstudenter legger på seg i løpet av året – det er faen meg ikke lett å være sterk når du går forbi rader på rader med kaloriebomber hver gang du er i butikken! Kanskje skal TimTams være det som tar knekken på superforbrenningen til denne dama?

PicMonurkey Collage

Så har vi den morsomste nyheten – jeg har blitt tante! Eller sånn hvertfall teknisk sett! Eldstebror Andrew og kona Tiffany fikk nemlig en sønn i natt – lille Micheal John Dempster! Å, nå har vi gått rundt her i ukesvis og ventet på lille jelly bean og i natt kom han endelig. Dere husker kanskje at jeg var på babyshower? Ingen viste heller om det kom til å bli en gutt eller jente – men jeg tippet gutt på babyshoweren og fikk rett! Det bar dermed rett til sykehuset i stedet for skolen idag, og jeg kan ærlig si at det er den skjønneste lille klumpen jeg har noen gang har holdt ♥ Og han er så heldig å få en norwegian aunty – hehe. Lykke!

PicMondsghkkey CollagePicModandkey Collage


Livet er ikke så altfor gærent fortiden som dere skjønner, mye bedre enn hva det var for bare en uke siden. Blir så sliten av denne berg-og-dal-banen, men så er det jo en del av pakka. Prøver bare å leve i nuet, det er det eneste som funker! Nå skal jeg snart opp og svømme (ja dere hørte faktisk riktig, Marie skal delta i en fysisk aktivitet. Tror kanskje du burde sette deg et øyeblikk, du ser litt grå ut.) med Bjørk og Cathrine i solnedgangen. ♥ Straya ♥

xx Marie

4 comments

  1. Tror det er smart å prøve å kun ta en dag om gangen. Hvis man skal tenke langt framover og allerede se problemer som kanskje kommer om flere måneder, blir det veldig vanskelig. Men hvis det bare er å komme seg gjennom denne ene vanskelige dagen- virker det ikke så verst likevel. Lettere sagt enn gjort, men det fungerer hvertfall litt for meg! 🙂 fint å lese at du har det bra!

  2. Bloggen din er så fin, og du skriver så bra og reflektert!! Sjekker den hele tiden. Er på utveksling i England dette skoleåret selv, hadde vært hyggelig om du tittet innom! 🙂

Leave a Reply

