Motivasjon

Lokal tid: 23:11  Norsk tid: 14:11

For livet generellt? Ja! På skolefronten? Not so much, no. Jeg har ikke siden jeg gikk i 9.klasse og gjorde meg ferdig med flink pike-syndromet, hatt sånt ordentlig motivasjon til skole. Jeg har tatt meg skikkelig sammen før prøver og slikt – har liksom fått det til å funke. Men det lille jeg hadde igjen av viljestyrke og skolemotivasjon forsvant visst synkront med milene jeg la mellom meg og Norge. Og det at lærere på australske skoler behandler oss elever som vi er 10 år gamle – det hjelper ikke så mye det heller. Når man som en selvstendig 17-åring blir sett på på samme måte som en barneskoleelev, ender man faktisk opp med å oppføre seg som en liten unge. Jeg har vanskeligere for å sette meg ned og faktisk gjøre det jeg skal effektivt, enn jeg hadde før. Misforstå meg rett, ellers i livet har jeg det veldig veldig bra fortiden – men sommerferien kan faktisk ikke komme fort nok. Jeg teller dager. Bare 16 igjen nå.  Jeg reiste ikke ned hit for det akademiske, og jeg kommer nok ikke til å komme hjem noe mer skolesmart. Men jeg kommer nok til å lære en ting eller to om livet, og kanskje finner jeg også ut hvor man i huleste kan få tak i litt motivasjon.

IMG_9235
Det eneste jeg er gira over å jobbe med, er en tale på over 1000 ord om hvor lærerik den siste High School Musical filmen er. Den speech’en skal hvertfall nailes!

Xx Marie

One comment

  1. Oppfattet, Marie! Du får masse igjen for dette året, og erfaringer med australsk skole får du lagre nettopp som erfaringer. Jeg skjønner at du får rikelig med erfaringer, opplevelser og VOKSESMERTER, litt av en PLATTFORM å komme hjem med og stå og bygge videre på. Du er gjest i Australia, du skal tilbake til Norge igjen, husk på det når irritasjonen over å bli behandlet som en unge, tar kveletak på ,motivasjonen.
    Gleder meg til å bli bedre kjent med deg når du kommer hjem igjen!
    Klem fra Tullen

Leave a Reply

