Sydney Siege

Lokal tid: 19:23  Norsk tid: 10:23

Det siste døgnet har vært ganske spesielt. Som sikkert de fleste vet har det pågått en ganske alvorlig gisselsituasjon på en cafe i Sydney, der over 15 mennesker ble hold som gisler av en mann og tre av disse menneskene ble drept. Jeg er ikke flink nok på politikk til å engang gidde å kommenteret selve motivet og grunnlaget for dette her – men når du selv vet at for litt over en uke siden gikk du flere ganger fordi akkurat den café’n, det er jævlig ekkelt. Jeg kjente igjen logoen og takk gud for at vi ikke gikk inn dit, da hadde jeg nok pissa på meg for lengst. I hele går satt det folk i stua her hjemme og tv’en var på konstant. Når jeg tuslet ut på kjøkkenet rundt midtnatt fikk jeg med meg at det var over og da ble jeg så lettet. Klarer jo ikke unngå å minnes hvordan det var å sitte klistra til tv skjermen etter 22.juli 2011. Og når jeg så klippet av stormingen til politiet og alle skuddene som ble fyrt, fikk jeg bare skikkelig vondt i magen. Og selv om jeg ikke engang kan kalle meg australier, kjenner også jeg at jeg blir rørt av ordene om å stå sammen som en nasjon, at man er sterkere sammen. Det er i situasjoner som dette at jeg kommer på hvor forferdelig glad jeg er i mine nærmeste, og at jeg burde bli flinkere til å si det til dem.

5970388-3x2-700x467

 

Sleep well, brave ones. 

Leave a Reply

