Looking back

Lokal tid: 23:39  Norsk tid: 14:39

Beskriv 2014 med ett ord:
Australia

Hva er det beste minnet fra 2014?
Den natta jeg satt hjemme i barndomshjemmet ute på terrasen og så på stjernehimmelen, kun dager før jeg forlot Norge og alle jeg hadde kjært for noe nytt og spennende jeg ikke visste hva var. Jeg var hjemme for å pakke det siste ned i kofferten og for å si hadet til noen av de fineste menneskene jeg kjenner.  Når jeg satt uti der i mørket under pledd med tente lys og en kaffekopp, var jeg så sikker på at jeg hadde tatt rette valget – jeg var så fornøyd og glad – og det er en av de beste følelsene jeg kan huske.

Og det verste?
Det kan kanskje ikke kalles et minne – men de gangene jeg har ligget krøllet sammen som en ball i senga med fossefall fra øya, eller de gangene jeg har følt meg så hjelpeløs som det går ann. Med andre ord, de gangene jeg har følt meg som en altfor liten jente i en altfor stor verden.

Hvilke steder har du reist?
Rakk og komme meg til fine København to ganger i løpet av våren, til hytta 1 og 2, og til sommerparadiset mitt Stavern. Og så reiste jeg til Australia selvsagt! Innenfor dette fantastiske landet har jeg reist til Fraser Island, Brisbane, Adelaide, gjennom hele the Australian Outback, Darwin, Noosa, Lady Elliot Island og Sydney, Gold Coast og Cairns. Og jeg er langt fra ferdig!

Hva har engasjert deg i år?
Konseptet vertsfamilie og hva det innebærer, grafisk design, Sydney Siege, hvordan aldersgrupper blir behandlet i forskjellige land, vinter OL, bloggbebisen min og møtet med en helt ny kultur.

Hva er det fineste bildet som har blitt tatt av deg i år?
Kanskje ikke det absolutt fineste, men et av de kuleste hvertfall! 
10479511_852901071427098_4819531758528642636_n

Hvis du kunne gitt en ekstra klem til noen, som et takk for alt i 2014, hvem ville du gitt den til?
Det tror jeg må bli min fantastiske vertsmor, Robyn, som fra dag en har veldig veldig oppmerksom og åpen – hun var den første jeg fikk tillit til etter at jeg dro hjemmefra, og hun er en av de som virkelig har gjordt dette halve året veldig bra. Morsommere og råere dame skal man lete lenge etter!

Og hvem/hva ville du gitt et sviende bitchslap til?
Hm, jeg er jo ikke en person som av natur pleier og bitchslap’e folk, og jeg tror jeg skal forbli en sånn person. Jeg pleier heller og le, for så og vise hvem det skulle være finger’n og deretter snu ryggen til og spasere videre på min vei. Hvorfor krangle om ting når man heller kan late som man alltid har rett og være happy med livet?

Om du kunne tatt med deg noe/noen fra 2014 inn i det nye året, hva/hvem ville det være?
Pågangsmotet jeg fant dypt inni meg tidlig i juli. Det har kommet jævlig godt med! Tar også med meg de flotte peepza jeg har blitt kjent med inn i det nye året, og da må det jo bare bli bra?!

Fant denne bloggutfordringen på bloggen til supre Marie, det er en fin måte å tvinge seg selv til å tenke gjennom året som har vært! Veldig mye av dette handler om utvekslinga, men det er jo ikke så rart – for siden juli har det vært en realitet og før den tid var det det eneste som sto i hodet på meg, sånn nesten.

Når dette er sagt, håper jeg at 2015 blir like innholdsrikt og spennende som sin forgjenger!

Xx Marie

Leave a Reply

